Autilius program terapii dla dzieci z autyzmem wersja dla terapeutów





Opis
Zawartość programu:
6 gier o różnym stopniu trudności
4 poziomy trudności w każdej z gier
3 rodzaje sterowania: myszka, ekran dotykowy, interfejs ruchowy
Funkcja tworzenia profili użytkowników: możliwość dodania nieograniczonej liczby profili z imieniem, nazwiskiem i zdjęciem dziecka; każdy profil zawiera spersonalizowaną planszę z grami
Panel ustawień gier: możliwość wybrania, jakie gry widzi dziecko na swojej planszy z grami, na jakim poziomie trudności uruchamiana jest każda z gier i w jaki sposób jest obsługiwana każda z gier (oddzielnie dla każdego profilu)
Licencja jednostanowiskowa bez ograniczenia liczby użytkowników
Program poświęcony jest wspólnej uwadze. Zaburzony rozwój tej umiejętności jest jednym z najwcześniej zauważalnych objawów zaburzeń ze spektrum autyzmu. Korzystając z programu, dzieci uczą się: podążania za kierunkiem wzroku podążania za kierunkiem głowy podążania za gestem wskazywania inicjowania wspólnej uwagi Dodatkowo dzieci ćwiczą: rozumienie ekspresji mimicznych, koncentrację uwagi, samodzielne podejmowanie decyzji, czekanie na swoją kolej, koordynację wzrokowo-ruchową oraz orientację w schemacie własnego ciała.
Gry uwzględniają szczególne potrzeby dzieci z autyzmem. Zostały one zaprojektowane w taki sposób, aby zminimalizować wszelkie czynniki, które w trakcie użytkowania mogą rozpraszać dziecko.
GRAFIKA I ANIMACJE
Mając na uwadze potrzeby dzieci z autyzmem, uprościliśmy nasze animacje i grafiki, aby gry były dla nich przyjazne i łatwe do zrozumienia. Ograniczyliśmy zbędne elementy, dzięki czemu uwaga dzieci kierowana jest na najbardziej istotne informacje.
DŹWIĘKI
Gry Autilius stanowią bezpieczną przestrzeń dla dzieci, które mogą szczególnie rozpraszać się otaczającymi je dźwiękami. Wszystkie pojawiające się w programie dźwięki zostały starannie dobrane z myślą o możliwych problemach sensorycznych małych graczy. Melodie gier są ciche i spokojne, a efekty dźwiękowe delikatne. KOMUNIKATY Zadbaliśmy o to, aby głosy lektorów nie nakładały się na dźwięki programu, a wypowiadane przez nich komunikaty były krótkie i proste. Głównym kanałem komunikacji w programie jest obraz.
KIEROWANIE UWAGI
Projektując nasze gry, scena po scenie rozważaliśmy, na co i w jaki sposób zwrócić uwagę dziecka. W niektórych grach zdecydowaliśmy się na zasłonięcie twarzy gracza elementem graficznym (twarz jest widoczna na ekranie, gdy dziecko korzysta z interfejsu ruchowego). Dzięki temu dzieci lepiej skupiają się na zadaniach i wynoszą więcej korzyści z gier.
DLACZEGO WARTO?
Wiele badań wskazuje na to, że wykorzystanie komputera w terapii osób z autyzmem przynosi bardzo dobre rezultaty. Nauka za pomocą komputera odbywa się w warunkach, które sprzyjają nabywaniu nowych umiejętności. OGRANICZENIE DOSTARCZANYCH INFORMACJI Dzięki kontroli nad tym, co w danej chwili jest prezentowane dziecku, zapobiegamy sytuacji przeciążenia i pozwalamy skupić się na najważniejszych elementach.
SPOWOLNIENIE PRZEPŁYWU INFORMACJI
W rzeczywistych kontaktach wszystko dzieje się błyskawicznie - kierunek wzroku, ekspresje mimiczne i gesty nieustannie się zmieniają. W programie możemy zwolnić, zatrzymać i powtórzyć reakcje, dając dziecku więcej czasu na naukę.
WYRÓŻNIENIE ZNACZĄCYCH ELEMENTÓW
Kolorowe podpowiedzi, poruszające się elementy i sygnały dźwiękowe to świetne narzędzia, które pomagają kierować i skupiać uwagę dziecka.
ZWIĘKSZENIE MOTYWACJI
Korzystanie z komputera dla większości dzieci jest samo w sobie atrakcją. Dodając do tego przyjazne grafiki i animacje oraz zadania w formie zabawy, zwiększamy zadowolenie z nauki i budujemy wewnętrzną motywację do ćwiczenia ważnych dla rozwoju umiejętności.
Oprogramowanie sprzedawane jest na kluczu sprzętowym (USB) wraz z Podręcznikiem Użytkownika, zawierającym podstawy teoretyczne gier oraz szczegółową instrukcję obsługi programu. Do instalacji i obsługi programu nie jest wymagane połączenie z Internetem