Czym są specyficzne trudności w uczeniu się?
Termin dysleksja rozwojowa określa specyficzne trudności w nauce czytania i pisania.
Wyróżnia się cztery formy specyficznych trudności w uczeniu się:
- dysleksja – trudności w nauce czytania
- dysortografia – trudności z opanowaniem poprawnej pisowni i właściwym stosowaniem reguł
gramatycznych i ortograficznych;- dysgrafia – obniżony poziom umiejętności graficznych dziecka
oraz
- dyskalkulia - trudności w nabywaniu umiejętności liczenia

147,00 zł
Cena netto: 119,51 zł

179,00 zł
Cena netto: 145,53 zł

44,00 zł
Cena netto: 35,77 zł

129,00 zł
Cena netto: 104,88 zł

189,00 zł
Cena netto: 153,66 zł

157,00 zł
Cena netto: 127,64 zł

2 487,00 zł
Cena netto: 2 021,95 zł

76,00 zł
Cena netto: 61,79 zł

54,00 zł
Cena netto: 43,90 zł

154,00 zł
Cena netto: 125,20 zł

236,00 zł
Cena netto: 191,87 zł

87,00 zł
Cena netto: 70,73 zł

398,00 zł
Cena netto: 323,58 zł

59,00 zł
Cena netto: 47,97 zł
W ramach terapii prowadzone są zajęcia rewalidacyjne w szkole i poradni psychologiczno-pedagogicznej. Podczas nich dziecko trenuje te funkcje rozwojowe, które wymagają wsparcia, np. wykonuje ćwiczenia percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej, trenuje umiejętność koncentrowania uwagi i pamięci. W trakcie rewalidacji powinny być wykorzystywane nieoczywiste sposoby przyswojenia wiedzy i zapamiętywania, np. pomoce angażujące wiele zmysłów jednocześnie, ćwiczenia ruchowe, a także trening relaksacji.
Pomoce edukacyjne z naszej oferty pomagają dzieciom uzyskać poczucie sukcesu oraz odbudować wiarę we własne możliwości.
Dysleksja zatem to „syndrom zaburzeń wyższych czynności psychicznych, które przejawiają się w postaci specyficznych trudności uczenia się czytania i pisania. Są one uwarunkowane parcjalnymi zaburzeniami rozwoju psychomotorycznego funkcji uczestniczących w czynności czytania i pisania oraz ich integracji. Wśród deficytów rozwojowych funkcji poznawczych najistotniejsze są zaburzenia funkcji językowych, w tym aspektu fonologicznego języka, decydujących o możliwościach porozumiewania się językowego” (Bogdanowicz, 2003b, s.495).